Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Friday 25 December 2009

Kurang Lagi 12jam

Aku baru saja masuk dalam bilik.
Hati memberontak untuk membuka laptop.
Tujuan utama adalah online.
Itulah pekerjaan yang wajib aku lakukan pada satiap hari.

Sebentar tadi...
Aku mencari ketenangan dengan duduk di hadapan televisyen a.k.a tv.
Sengaja aku mencari kedamaian setelah hati ini dilanda ribut taufan dek result.
Agak hampa di situ.
Aku tak memikirkan apa-apa semasa menonton tv.
Yang aku tahu, aku menikmati segala aksi-aksi dalam cerita Resident Evil : Apocalypse.
Memang best giler.
Aku sudah ada cd Resident Evil dengan Resident Evil : Extinction.
Baru beberapa hari lepas aku tengok dua cd itu.
Sepanjang hari duduk mengadap tv.
Sambil itu, tengok juga cerita The Lord of The Ring (yang last kot).
Lepas itu, aku tengok cerita Jackie Chan, tapi tak tahu apa judul ceritanya.
Hahaha!!!

Baru aku perasan rupanya aku tak menjamah sebutir nasi lagi.
Tengah hari tadi aku hanya mengalas perut dengan jemput-jemput kentang.
Petang pula mee bandung. Sedapnya... Yummie!!!!
Berhajat mahu makan, tapi semuanya terbantut dek result yang keluar pada jam 9.25 malam.
Terima kasih kepada teman sekuliah aku iaitu Suriati kerana menulis komennya di Facebook.
Lantas dengan pantas ala-ala kilat, aku terus membuka laman web UPSI.
Memang betul result sudah boleh dilihat.
Agak sedikit keciwa gitu di hati.
Apa-apa pun alhamdulillah sebab pointer bertambah sedikit.
Ada dua paper yang aku sudah buat yang terbaik kerana aku tahu itu adalah "paper membunuh!" namun hasilnya kurang memberansangkan.
Perkara sudah pun berlalu, apa yang harus dilakukan adalah redha dan berserah.
Pada semua rakan-rakan seuniversiti, tahniah dengan hasil dari usaha anda selama semester lepas.
Masih ada lagi semester akan datang, buatlah yang terbaik.

Tinggal lagi beberapa jam saja aku dapat menghangatkan diri di dalam bilik ini.
Rindunya pada kipas angin dan lampu tidur yang berwarna merah ini.
Mesti dia rindu pada aku nanti.
*Ketawa*
Sebelum aku meninggalkan rumah esok, aku berhajat untuk masak spegeti untuk abang aku.
Lagipun barang-barang untuk resepi spegeti sudah pun tersedia.
Baju telah aku packing.
Tinggal aku sahaja perlu bersiap untuk bertolak balik ke Tanjong Malim esok.
Perjalanan yang jauh akan menelan segala tenaga yang ada.
Aku perlu bersiap dengan semaksima yang mungkin.
*Aku perlu itu*
Dalam hati ini sedang bingit memberontak kesedihan dan kesayuan.
Dengan kudrat yang aku ada sekarang ini, dapat juga aku atasi air yang mahu dirembeskan di mata.

Kepada sayang aku yang ada di sini, jangan rindu aku, ya.
Aku pasti akan pulang lagi untuk menyiram pohon rindu.
Nantikan kepulangan aku.
*Love ya* @_^

InsyaALLAH
Jika takdir mengizinkan, aku akan berada di sini lagi.
Di tempat aku membesar bersama orang yang tersayang.
Tiada yang lebih bernilai dari itu.
Semua potret telah aku simpan di dalam otak laptop ini.
Itu saja pengubat rindu antara kita, sayang.

Jangan rindu aku
Semua ini hanya untuk sementara saja
Pasti akan aku curi masa untuk bersamamu lagi
Jangan rindu aku
Sebab rindu sangat sakit untuk dibendung
Tangislah kalau itu dapat memadam api rindu
Biar saja aku yang rindu
Kerana aku bijak selindungkan rindu
Aku bijak menafikan rindu
Aku mampu menahan rindu
Kau pernah lihat itu
Walau kau tahu aku berpura untuk itu
Sengaja aku mahu jauhkan diri
Aku tak mahu mengukir kenangan untuk mu
Itu lebih menyakitkan tatkala kau terkenangkannya
Biarkan aku sakit dibunuh rindu
Aku akan bertahan selagi termampu
Walau aku mengukir bait ini dengan air mata
Bukan selalu aku dapat merasa ini
Aku tahu kau juga memendam rasa yang sama seperti ku
Biarpun kau berpura terlena
Namun lenamu dihantui dengan bayangan ku
Maafkan aku jika itu mengganggumu
Biarkan saat yang diselubungi pagi ini suram
Biarkan aku lepaskan segala rasa rindu ini
Walaupun ku tahu esok yang terakhir bersua
Aku tetap berdoa kesempatan lain akan ada lagi
Jangan rindu aku
Aku terseksa jika kau akui kau rindu aku
Aku tak akan dapat bertahan dengan kata mu nanti
Biarkan kita berpura
Kerana itu lebih menenangkan hati
Jangan rindu aku, sayang
Aku sakit di sini
Hati ini perit menahan derita rindu
Lepaskan aku untuk sementara waktu
Demi kebahagiaan masa depan
Biar kita berkorban kala ini
Itu yang pasti
Jangan rindu aku...

by :
anne alone all along

2 comments:

Kak Nurul said...

mcm sajak jer... but not bad... nice to read it, seriously i like it,.. tapi agak sadis... ada penjelasan?

LuVLYdOvE said...

tulisan yg berwarna hitam adalah luahan hati, tapi yang berwarna biru juga adalah luahan hati yang diadaptasikan dalam bentuk puisi. memang sadis sebab puisi itu ditulis ikhlas dari hati, apa yang hati rasa dan ditulis dengan iringan air mata.