Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Tuesday 12 January 2010

Wanna Forget Him

Seorang teman pernah bertanya pada aku
"Betul ke nak terus bersabar?"
Aku hanya senyum
Mungkin aku juga akan pilih jalan yang sama seperti dia
"Selagi boleh bertahan, aku akan tetap bertahan"
Mimik muka kesian terpampang di wajah teman
Aku tahu dia faham aku
Kerana aku pernah berada di tempat dia
Dan dia pernah berada di tempat aku
Tiada apa yang dia berdaya lakukan
Hanya melihat sahaja perkembangan
Aku sepi seketika memikirkan soal itu
Dia tahu

Aku masih terbayang wajah kegembiraan teman
Tika dia menyampaikan suatu berita gembira pada aku
Terima kasih untuk mu teman
Kerana membawa berita gembira yang hanya sementara itu
Aku tahu kau cuba membuatkan aku gembira
Tapi berita itu tidak mampu untuk berdiri kukuh
Walau sekuat mana aku menahan
Ia tetap akan tumbang jua akhirnya
Aku tahu teman itu melihat kesakitan aku
Aku tahu teman itu tidak sanggup membiarkan aku begini
Namun harus ku bertahan
Hingga kata putus diberikan

Sekali lagi aku melihat sesuatu
Sesuatu yang mampu memusnahkan istana hati
Aku lihat ia dengan tiada perasaan
Hanya hujan tangisan menemani
Aku tetap sayu seperti dulu
Terdiam kaku seketika
Hanya satu yang aku luahkan
"Aku akan pergi"

Tekad di hati semakin bulat
Ingin membiarkan cinta Adam dan Hawa bersatu
Aku tahu masih ada lagi bahagia untuk aku
Aku hanya menanti

Kini
Sang putera sedang memikat si hodoh
Haruskah si hodoh menerima lamaran sang putera
Andai putera idaman tidak mengendahkan si hodoh
Perlukah si hodoh menerima sang putera
Tiada yang pasti untuk semua ini
Si hodoh hanya menunggu masa untuk pergi
Sekiranya putera idaman melupakan si hodoh
Si hodoh akan pergi tanpa memandang ke belakang
"Selamat Tinggal"


by :
anne alone all along
ku dipancing oleh si joran
~keliru~

2 comments:

melor said...

hana, jangan jadikan kesunyian itu belenggu untuk terima 'mana2' yang ada depan mata.

kesunyian itu seharusnya pendorong diri untuk lebih hati2.

kalau hana sifatkan yang hodoh itu hana ;

"YOU ARE TOTALLY WRONG MY DEAR."

LuVLYdOvE said...

i know.
i'm not good enough.
org akn cuba utk atasi semua ini.
"mengharapkan sesuatu terjadi"
akan ku berikan peluang untuk masa mengukir setiap corak langkah ini