Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Sunday 27 November 2011

Transparent

Bismillah...

Assalam...

Hye guy!!!!
Thanks for visit

Hari nie saya nak cakap pasal "Transparent"
Okeh, mula-mula dulu saya nak minta maaf jika ada yang terasa hati dengan kenyataan saya ini

Transparent atau dalam bahasa Melayu disebut sebagai Telus atau Jarang
Kalau dalam melaksanakan tanggungjawab, kita kenalah telus
Tak boleh berat sebelah atau bias
Tapi dalam konteks yang saya nak cakap ini ialah "JARANG"
Bukan jarang yang kadang-kadang yang macam teka-teki Nujum Pak Belalang
Tapi "JARANG" yang membawa maksud boleh nampak

Saya ni pun bukanlah baik sangat, tutup aurat sepenuhnya
Tapi ada satu perkara yang saya tak berkenanlah sangat
Anda memakai tudung, menutup rambut anda, tapi masih lagi nampak tubuh badan
Walaupun anda memakai baju lengan panjang
Maksudnya anda memakai pakaian yang jarang
Kalau warna baju tu hitam, mungkinlah tak nampak
Tapi kalau pakai baju warna cerah, lepas tu pakailah pulak baju dalam warna hitam
Haiyoyo..........
(Geleng kepala)

Lagi satu, maaflah kalau saya tegur nie tak kena tempat
Mungkin nak nampak cantik atau glamor
Maklumlah, majlis penting seumur hidup
Tapi kalau boleh, pakailah inner yang dalam menunup aurat
Nie bagi pengantin
Pakai tudung litup yang terbaru
Baju pula lip lap lip lap
Tapi yang tak berkenannya.....
Boleh pula baju tu jarang part lengan dengan bahu
Macam tak kenalah pula kalau pakai tudung tapi baju nampak bahu
Tu belum lagi kalau baju tu pun jarang kat part dada
Serupa dah macam berkemban sambil tutup kepala dengan tuala

Hope sangat anda-anda yang baca blog saya nie (especially Muslim girl) fikir banyak kali
Bukan tak boleh pakai baju pengantin yang cantik-cantik
Kain lace atau chiffon yang mahal-mahal siap ada mutiara atau berlian
Tapi kalau baju tu jarang, pakailah inner supaya tak nampak kulit tubuh anda

Walaupun ini adalah hak masing-masing, tapi tak salah rasanya saya nak tegur
Memang kubur lain-lain
Tapi tak salah rasanya saya bantu anda daripada mengurangkan dosa

Thanks for view my blog
*_<

No comments: