Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Tuesday 13 July 2010

New Semester, New Hope


*New Semester*
Hari ini aku telah menghadirkan diri dengan jayanya ke semua kelas. Tapi, esok sehingga hari Jumaat, aku masih ada kelas lagi.
Bila tengok jadual, tak ada hari cuti selain Sabtu dan Ahad.
Em... tak dapat la nak balik kampung.
Tapi tak mengapa, banyak lagi komitmen aku di sini.

By the way, hari ini hari yang agak teruja buat aku.
Pertama kali menjejakkan kaki di Kilang Proton.
Bangunan kelas kat sana sangat cantik dan nampak moden.
Bangunan yang hampir keseluruhan diperbuat daripada kaca itu sangat mengasyikkan.
Tapi satu sahaja yang aku kurang suka, SEJUK!!!
Air-cond sangat berfungsi dengan baik dan aku terlupa bawa sweater.
Tak mengapa, kelas seterusnya aku akan bawa sweater untuk mengelakkan diri dari kebekuan.

Apa lagi yang mengujakan setakat ini???
Oh, berjumpa dengan rakan-rakan yang sekian lama sudah tidak ketemu.
Kelas pertama aku adalah kelas Pergerakan Kreatif Teater.
Sangat best sebab 90% adalah rakan-rakan satu program dengan aku.
Hari ini, aku sudah jumpa hampir 30% rakan-rakan aku.
Mungkin keadaan kelas yang bersepah-sepah yang menyebabkan aku belum jumpa lagi dengan rakan-rakan yang lain.
Tapi, orang yang paling aku mahu jumpa adalah Iqa.
Dia sangat slim berpakaian baju kurung berwarna biru masa kelas Kaedah Penyelidikan Sains Sosial di Proton City @ PC @ Kilang Proton.
Sebenarnya banyak yang aku mahu berbicara dengan dia.
Tapi masa yang tidak mengizinkan, aku terpaksa postpone hasrat itu.
Dan satu lagi adalah dapat berjumpa dengan seseorang yang aku dah lama tak dengar suara dia.
Aku rasa bersalah sebab tak dapat berbual dengan dia walaupun sesaat.
Aku akan bayar balik masa itu, pasti.

*New Hope*
Banyak perkara yang aku harapkan untuk semester ini.
Oleh kerana aku rasa banyak tugasan berat yang aku perlu laksanakan, aku akan buat yang terbaik.
InsyaALLAH, semoga semester ini dapat berjalan dengan lancar.
Harapan lain ialah aku mahu naikkan lagi pointer exam.
InsyaALLAH...
Cuma ada satu lagi harapan yang aku takut untuk mengharap ia akan menjadi kenyataan.
Jika ia adalah benar, alhamdulillah.
Jika ia tidak benar, juga alhamdulillah, redha.
Semoga ALLAH akan sentiasa permudahkan urusan hamba-Nya ini



~sMiLe LiKe sUnSHiNe~

No comments: