Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Monday 25 April 2011

PERADUAN ANAK / BAYI PHOTOGENIK

Bismillah...

Assalam...


Hye guys!!!
Morning!!!
Happy Monday!!!

Mesti hari ni ramai yang mengeluh
Ye lah, mane taknye
Hari Isnin adalah hari pertama bekerja
Hari pertama persekolahan
Dan mungkin hari pertama peperiksaan
Tapi kecuali di negeri-negeri di utara dan timur Semenanjung la
Hehe~
Apa-apa pun, semoga dapat jalani hari ini dengan senyuman yang kembang semangkuk tu ye

Ok ok
Ni aku nak cecite cecite sikit pasal 1 peraduan nie
Di malam hari aku tengah syok mentelaah
Member aku bagi mesej, minta aku editkan satu gambar
Fine, gambar adik dia yang cumil cumil tu
Ololoooo~~~
Sangat cumil kot walaupun umur dah nak masuk 4 tahun
Aku pernah sekali jumpe adik dia tu tahun lepas
Pemalu sangat-sangat
Nakal pun tak, budak lelaki kot
Huhu~

Ok, then aku buka Picasa, kunun-kunun nak edit kat web Picnic
Tapi tak bley buka
Sakitnye hati
Time-time kecemasan nak guna, time tu la dia wat hal
Ok, sebagai jalan penyelesaian aku guna Photoscape
Ok gak guna tu, lagi mudah dari Adobe Photoshop yang aku tak tahu guna tu
Edit punye edit, siap la gambar adik Danish
Then, sent semula pada member aku si Topek, buah hati si Nurul 1 umah dengan aku

Memule aku tak tahu nape diorang minta aku edit gambar tu
Ghopenye nak masuk peraduan
Lor~~~~
Name peraduan itu ialah Peraduan Anak / Bayi Photogenik
(Aku tak tahu la nape diorang eja Photogenik tu macam tu. haha~~)
Ok, then aku pon tengok la page pertandingan tu
Only kat facebook je diorang wat contest tu
Diorang cuma nak 500 gambar bayi
Then diorang akan pilih sape paling cute ikut berapa banyak gambar baby tu di'like'
Setakat nie, gambar Danish dah 492 orang yang like
Gambar-gambar baby lain, tak sampai 200 kot
Wah, tahniah Danish!!!

Kalau korang nak like juga gambar adik Danish, anda kene ikut beberapa langkah ini
Tarikh tutup meng'like' adalah pada 20 Mei 2011

Langkah 1 :
Buka page My Baby Store
Dan like page My Baby Store nie
Kalau tak like nanti anda tak bley like gambar adik Danish


Ok, dah???

Langkah 2 :
Kemudian, baru la buka gambar adik Danish
Click link Adik Danish nie ye


Nama : Muhammad Danish Haikal bin Abd. Rahani
Tarikh Lahir : 23 Mei 2007

Nanti tolong la promote kat kawan-kawan anda ye
So, tq tq tq pada yang sudi tolong like gambar adik Danish
~~♥~~

2 comments:

다(da)양(yang) said...

wah..paling banyak like la gambar adik tuh..hehe..gudluck!

LuVLYdOvE said...

hehe
tq dayang
=)