Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Monday 11 April 2011

Who Before Me?

As salam...

Bukan kekesalan
Ini hanya luahan
Rasa hati yang redup
Bertukar menjadi guruh

Syukur dengan apa yang diberi
Nikmat hidup anugerah ini
Dengan kasih yang dilimpahkan
Tak sempurna tanpa kejujuran
Tanpa kepercayaan
Dan tanpa keikhlasan

Mungkin aku tak sempurna
Seperti dia yang jelita
Seperti dia yang lembut
Seperti dia yang sopan
Seperti dia yang ayu
Seperti dia yang kau kenal dulu
Sebelum aku...

Kini aku di depan mu
Di sisi mu sentiasa
Menjaga kamu
Menemani kamu
Memanjakan kamu
Mengasihi kamu
Bukan dia lagi

Andai engkau mengerti aku
Lupakan dia
Andai engkau tak mahu sakiti aku
Lepaskan dia
Andai engkau sayangi aku
Dan mahu dia di hatimu
Lepaskan aku

Tinta ini akan habis akhirnya
Jika engkau perlukan dia
Dan bukan aku

Senyuman bisa terukir
Mata bisa menyinar
Namun hati bisa menangis
Tanpa kau lihat lukanya

Harapan di hati tetap kepada Tuhan
Yang tahu segalanya
Yang tahu gelora hati
Yang tahu kasih ini patut diberi
Yang tahu andai engkau tetap dihati

Terima kasih jika diri ini diterima
Bukan dipinta segunung intan permata
Bukan dipinta selautan emas
Yang dipinta hanya kasih sayang
Yang dipinta dapat memimpin
Yang dipinta kesetiaan dan kejujuran
Yang dipinta kesejahteraan

Tuhan
Aku memohon kepada-Mu
Andai ini yang terbaik
Untuk diriku, keluargaku, hidupku dan agamaku
Maka segerakan ia
Agar tali yang diberi ini akan tersimpul rapi
Dengan keredhaan Mu
Dan
Andai ia tidak elok untuk kehidupanku
Segerakanlah ia jauh dariku

Ya ALLAH
Sesungguhnya Engkau tahu siapa aku

No comments: