Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Wednesday 21 November 2012

Nurul & Topek Dah Kawen!!!!

Bismillah....
Assalam...

Sekarang dah beberapa minggu masuk cuti sekolah akhir tahun. Mesti ramai pelajar yang suka sangat bila cuti sekolah sampai tapi bagi yang Tingkatan 5 dengan Tingakatan 6 Atas, masuk cuti sekolah akhir tahun bermakna mereka akan menempuh peperiksaan SPM dan STPM.

Masuknya cuti sekolah akhir tahun juga bermakna masuklah juga musim orang-orang berkahwin. Bila tengok kat invitation di FB, banyaklah pula undangan majlis perkahwinan. Baru-baru ini berlangsungnya majlis perkahwinan bagi sahabat Hana semasa sekolah rendah dan menengah dan juga sahabat semasa belajar di UPSI. Dua majlis dalam satu hari, satu di kampung dan satu lagi di Batu Pahat.

Keadaan menjadi sedikit kelam kabut pada waktu pagi sebab Hana kena selesaikan beberapa perkara begitu juga dengan family. Dalam pukul11 lebih baru bertolak pergi ke rumah sahabat yang satu kampung. Makan makan makan. Habis makan terus salam dengan mak pengantin. Teringin nak jumpa pengantin tapi memandangkan pengantin tengah sibuk bergambar, terpaksalah batalkan hajat lagipun Hana mengejar masa. Maaf Puan Ayu sebab tak dapat nak jumpa. Semoga perkahwinan yang dibina akan kekal hingga ke Jannah.

Lepas pergi ke rumah Ayu, Hana dan mak ayah serta akak gerak ke Batu Pahat pula. Kami ikut lebuhraya untuk perjalanan lebih cepat berbanding ikut jalan biasa selama ini. Sampai saja dah pukul 1 lebih. Majlis pernikahan dah selesai, tinggal tunggu majlis persandingan. Sedih juga rasa hati sebab tak dapat jumpa dengan rakan serumah masa belajar kat UPSI dulu, Ain, Iqa dan Arda. Mereka dah pulang lebih awal sebab Ain terpaksa balik ke Tanjung Malim sebab keja hari Isnin. Tak lama usai makan, pengantin lelaki pun tiba. Segak bergaya Topek dengan cermin mata hitamnya tu. Nampak sangat debaran yang melanda diri beliau. Hehe~

Okeh, ni mereka yang dah sampai lebih awal dari saya ( Iqa Ain Arda ). Ni masa majlis pernikahan Nurul


Pengantin Lelaki tiba


Siap bawa bunga lagi. Hehe~


Cantik kek ni =)


Blur pulak gambar ni


Okeh, pengapit ni da banyak kali jadi pengapit, xtau bile nk jadi pengantin pula. Hehe~


Macam biasa di Johor, TOL!!!!!


Debaran si pengantin, tapi kesukaan si pengapit. Haha!


Sweet~


Anak buah Topek, comel sangat


Sama cantik sama padan


Makan berdamai


Kepada Puan Nurul Hidayah Husin, sekarang kamu dah ada teman baru. Dia akan jaga kamu. Saya percaya Topek akan jaga kamu dengan penuh kasih sayang. Mungkin kamu hanya dapat lihat air mata Ain Iqa dengan Arda masa majlis pernikahan kamu, tapi ketika saya menaip entri ini, saya juga mengalirkan air mata. Bukan rasa kekesalan tapi rasa terharu dan gembira atas status kamu yang baru. Kamu tahu kan yang kita dah lama bersama sejak semester 1 hingga semester akhir. Kamu tahu perangai saya dan saya tahu perangai kamu. Dan kita juga berkongsi rahsia bersama. Saya dah anggap kamu seperti adik beradik saya sendiri dan saya sayang kamu sahabat. Semoga kamu bahagia selalu, semago ALLAH sentiasa merahmati kamu, jadi isteri yang solehah tau =)

Kepada Iqa Ain dan Arda. Nurul dah ada status baru, korang bila lagi? Hehe~ Ain, aku tunggu kad jemputan ko tau. Iqa pula jangan lama-lama berahsia kei, saya harap ianya juga tahun depan. Hehe~ Kepada Arda, jangan pegang status single lama-lama. Hehe~ Tak lupa juga kepada Kak Yana, cepat-cepat nikah deh. Hehe~ Zura pulak cepat2 kumpul duit ea, nnt boleh tawen dengan tunang kamu tu. =)

Sayang teman serumah No 16 Taman Sri Indah!!!!

No comments: