Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Sunday 18 April 2010

Meditasi Sebentar


Final exam bagi semester ini sudah mahu menunjukkan taringnya
Tapi aku
still lagi relax
Bukan aku sorang saje, tapi roomate aku pun same
Masing-masing dilanda dengan masalah muka buka a.k.a
facebook
*hahaha*

Sekarang aku nak
cooling down kejap
Hari-hari duk ngadap buku buat aku penat
Baca banyak mana pun tak akan ingat kalau hati tak senang
Dari study kat meja ke ruang tamu sampai la kat atas katil
Dan akhirnya aku akan tidur
*ZZZzzzzz....*

Beberapa hari yang lepas memang payah untuk aku
Bukan setakat hal itu je, tambah lagi dengan masalah yang hampir sama
Tapi yang
latest nie lagi best
Dia sendiri yang bagitahu pada aku
Terkejut bukan main kepalang
Siap dah ada bukti pula tu
Start hari tu, aku memang tak percaya cakap dia
Sampai bila-bila pun
Biar dia paksa aku untuk ceritakan masalah aku pada dia
Tapi aku tetap tak akan bagitahu sebab dia tahu apa masalah aku
Siapakah? Di manakah? Bilakah? Apakah?
Aku tak akan bagitahu
Macam mana dia rahsiakan pada aku
Macam itulah aku akan rahsiakan pada dia
Secret is always be a secret

So, untuk meditasinya...
Aku delete gambar-gambar lama yang hampir dua tahun aku simpan
Gambar yang berkaitan dengan nolstagia
Itu yang terbaik
Memang terasa kelegaan kat dalam hati ini
Ada ruang baru untuk tetamu baru
Biarkan tetamu baru tu nanti akan rasa selesa dengan ruang tersebut
=)

Untuk menghadapi exam yang dah dekat ini,
Aku akan fokus pada itu
Thanks pada Ayie Oll Scoll sebab banyak bagi nasihat pada aku
Tak boleh blah bila dia marah aku
Wawawa!!!
Tapi aku take positive
Pada x-bf aku pun sama
Even diorang tak tahu ape sebenarnya yang aku rasa,
Tapi diorang macam dah faham dengan kondensi aku
Paling aku sayang pada Iqa
Dia sangat-sangat tahu apa yang aku hadapi
Paling memahami aku yang kadang-kadang gonjeng ni
*hahaha*

Apa-apa pun yang lepas itu lepas
Lets bygone be bygone
Face the day with sunlight smile
>_*

Mungkin suatu hati nanti aku perlu menukar sesuatu
Tapi ternyatanya bukan diri aku
Sesuatu yang selalu dipertikaikan oleh orang lain
Sesuatu yang mungkin akan mengubah masa depan aku
Suatu hari nanti
Itu yang pasti


by :
anne alone all along

2 comments:

melor said...

ya, hidup memang perlu bermeditasi.
lagi2 kalau banyak yang menggangu fikiran.

LuVLYdOvE said...

jom kite sme2 ambil kesempatan ini utk meditasi
tp bkn meditasi utk study
hahaha!!!