Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Tuesday 11 May 2010

Family Day


Alangkah bahagianya kalau kita dapat berkumpul satu keluarga, duduk menonton cerita sama-sama, bercuti sama-sama, makan sama-sama dan bergurau senda bersama-sama. Bagi aku, satu waktu itu telah berlalu, 7-9 Mei 2010. Aku harap ia akan berulang lagi.


"Family first", itu yang buatkan aku tolak perlawaan pensyarah aku untuk pergi kursus di Kuala Lumpur. Family day yang dah lama aku dengan akak rancang harus dilaksanakan. 7-9 Mei 2010 adalah tarikh privisi bagi kami sekeluarga. Awal-awal lagi akak dah ambil cuti pada 7-9 Mei 2010 tu. So, the big family dinner adalah pada 7 Mei 2010. Uda memang tak keja pada 7 Mei sebab dia ada urusan dengan bank. Along je yang tak ambil cuti. Pada awalnya ayah memang tak dapat cuti sebab kerani yang baru masuk keja tu masih tak tahu banyak perkara. Jadi, ayah yang kena ajar semuanya. Lagipun sejak aku balik kampung, tiap-tiap malam ayah akan sibuk dengan buku kira-kira yang besar tu dan keja dia mengadap laptop. Tapi, akhirnya ayah ambil cuti on the spot bila mak pujuk untuk cuti. =)



Jadi, big dinner kami di sebuah restoran makanan Sri Bayu. Kami sampai selepas jam 6 petang. Sengaja pilih tempat makan ala-ala pondok. Yang kelakarnya pondok yang boleh memuatkan seramai 18 orang tu kami pilih. Apa-apa pun, tempat tu dah macam kami yang punya. Hehe. Makan besar ni bukan hanya kami sekeluarha ke, tapi tunang uda pun ada sekali. Untuk mengeratkan silaturrahim lagi sesama kami. Hehe. Untuk menu, semua anak-anak yang tentukan. Ini sebagai tanda menyambut hari lahir ayah, mak dan hari ibu. 3 in 1, jimat, kan? Iakan siakap 3 rasa 2 ekor, tom yam, telur bungkus, kailan ikan masin, sotong dan udang goreng tepung, sambal belacan, nasi putih, nasi paprik dan fresh orange. Makanan yang banyak tu semua untuk lapan orang makan. Bayangkan macam mana aku yang perut kecil ni nak makan makanan yang banyak tu. Fuh! Memang penat nak menguyah. Sampai aku dah tak larat nak makan. Haha! That is the best moment ever. Being with family is the best thing in my life.


~sMiLe LiKe sUnSHiNe~

No comments: