Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Monday 7 February 2011

Pulang Pada Yang Asal, Itu Lebih Menenangkan

Bismillah...

Salam...

Hari ini tiada yang special, masih seperti hari-hari biasa
Tapi alhamdulillah sebab diberikan kesempatan lagi untuk bernyawa dijasad ini
Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah...

Kelas hari Isnin bermula pada jam 2 pm
Aku keluar 30 minit awal untuk pos surat balas dari Mimos
Dan cari tart untuk makan
Eh, baru aku perasan, aku tak makan nasi langsung hari nie
Ok, after that, lepak kat Kafe Bitarasiswa
Sementara tunggu Cik Iqa sampai, aku makan kuit tart jap

Jam 2 (lebih cikit) aku dengan Iqa pun sampai la kat kelas yang berada di tingkat 4 sambil aku membawa laptop yang berat tu
Tunggu punya tunggu, kul3.20 pm baru lecturer masuk
Go on dengan presentation dari group lain
Tengah sibuk-sibuk budak-budak nie present, aku boleh mesej dengan Atul + Farid
Planning nak pegi makan pisang goreng dengan air cendol
But kene cancel sebab cuaca agak tidak mengizinkan jam 5 pm nanti
Bile lecturer cakap esok kene buat macro teaching, semua agak gelabah
Ye la, satu hape pun tak tahu
Konon rasa lega la sebab ingat kelas jam 11 am esok tak ada
So bley buat preparation sebelum kelas EDU jam 2 pm esok
Hamek kau! Tak tau rupanya kelas ada macam biasa

Habis kelas, teman Iqa pegi amek kereta dia dengan Kak Lela
Sampai-sampai kat umah Kak Ijat, memang tak perasan masa dan nak jam 7 pm
Mane taknye, Kak Ijat tu sangat meriah orangnya
Memang tak benti bercakap
Kami nie yang dengar, duk gelak je la dengar cite dia

After that, pergi dinner dengan Iqa kat KFC
Nie la sebab teringin nak makan donut ikan tu
Duk-duk makan, mesej Abg Zul untuk tanya kelas Sistem Undang-Undang esok ada tak
Hamek Kau!!! Kelas ada
Jam 11 am sampai jam 1 pm macam biasa
Bila dengar je kelas ada, aku dengan Iqa terus sakit perut
Tu lah consequence bila dengan lecturer ex-lawyer tu

Sampai umah, memang terus mandi
Lepak jap
Tetibe je semua masalah datang
Da macam tak boleh nak fikir lagi dah
Dengan tanggungjawab dan amanahnya
Dengan dengar perangai manusia-manusia nie
Dengan sakit hati dengan 2 orang makhluk lelaki bersahabat nie
Dengan keterbongkaran rahsia kemisterian insan yang dah senyap sunyi
Dengan esok nak kene buat macro teaching
Dengan kelas Sistem Undang-undang lagi
Em... macam-macam lagi lah
Aku siap menjerit lagi kat dalam bilik
Sampai Kak Ieja pun terperanjat
Last-last yang paling best sangat-sangat
Dapatlah penyakit yang paling marvelous..
STRESS + MIGRINE + GASTRIK
Macam mana la aku bley kene gastrik sedangkan baru je makan kenyang-kenyang tadi

Stress membuatkan aku tak boleh nak buat kerja
Dari aku kat bilik tingkat atas, aku turun pergi dapur
Minum air... jalan-jalan kat ruang tamu
Tengok tv pun da tak ada perasaan
Duk berbual dengan budak-budank umah pun malas

YA ALLAH......
Ampunkan aku hamba-Mu ini
Kenapalah aku terlupa pada Mu?
Lekas-lekas istigfar
Lekas-lekas berzikir
Alhamdulillah.......
Bila da cucuk earphone laptop kat telinga
Sambil dengar zikir-zikir, barulah lega hati ini
Alhamdulillah.......

Oleh yang demikian kawan-kawan, kita haruslah ingat pada ALLAH selalu. Tak kira kita dalam senang atau pun susah, semuanya datang dari Dia. Dia yang lebih mengetahui segalanya.

No comments: