Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Friday 4 February 2011

Tiga Tahun Yang Lalu

Salam...

Bismillah.....


Entri ini khas buat insan yang pernah meminta aku untuk menyebut nama dia di dalam blog aku.
Dialah satu-satunya, tak ada yang lain.
Dia yang banyak buat aku ketawa.
Dialah yang aku baru kenal suatu ketika dulu.
Kini, hampir 3 tahun aku kenal dia.
Tapi, dia telah jauh dari mata.

Dia adalah senior aku, tapi bukan dari jurusan yang sama
Kami berlainan fakulti dan semester kami juga berbeza
Tapi itu bukan masalah bagi kami untuk berkongsi ilmu
Dan itu bukan masalah untuk terus mengenali

Dia sangat baik, tak pernah tinggikan suara
Dia sangat berhati-hati bila berkata-kata
Dia takut aku terguris
Tapi, itu pernah terjadi, dahulu

Terima kasih pada kamu yang sudi datang jumpa saya
Kamu akan berusaha cari masa untuk berjumpa saya
Walaupun kamu dan saya sibuk
Saya tahu kamu rindu saya, dulu...
Saya tahu kamu mahu jaga hati saya
Saya tahu semua itu

Kamu pandai buat saya tersenyum
Buat saya ketawa dengan jenaka kamu
Saya tak bosan walaupun kamu sering ulang jenaka yang sama
Dan kita sentiasa berkongsi cerita dan masalah

Saya masih ingat lagi...
Cerita kita dahulu...
Cerita kamu keliru
Saya tahu kamu tak sanggup katakan
Tapi saya faham semuanya
Bukan saya yang sepatutnya berada di situ, tapi orang lain
Demi memujuk hati saya, kamu mahu kita seperti adik-beradik
Tapi kamu tahu, saya tak mahu
Degil betul saya ni, kan?
Saya nak kita terus seperti kawan
Sebab bila kamu dengan dia, saya tak akan rasa sakit
Terima kasih sebab kamu akur dengan kehendak saya
Kini saya lebih bahagia seperti ini

Terima kasih pada kamu sebab jujur dengan saya
Walaupun dulu kamu selalu menidakkan perkara itu
Saya senang bila kamu jujur
Dan tak pernah marah bila saya tanya pasal dia

Selama tiga tahun ini banyak perkara yang buatkan saya kenal kamu
Yang buatkan saya faham kamu
Sabar yang tebal dalam hati banyak mengajar saya
Kamu yang selalu tak terduga bila mahu sms
Kamu yang selalu lebih mahu berjumpa dari sms
Kata kamu pun kalau jumpa lagi banyak cerita nak dikongsi
Saya tahu sebenarnya kamu mahu lihat keadaan saya
Terima kasih sebab ambil berat tentang saya

Terima kasih sebab kamu sudi untuk melakar kenangan kita bersama
Tiga hari yang sibuk bagi saya, kamu sanggup korban untuk teman saya
Itulah saja sisa waktu yang tinggal buat kita kali ini
Untuk menunggu masa depan yang tidak pasti bila

Tiga tahun kenal, kita ukir kenangan selama tiga hari
Mungkin lepas ini kita sangat sukar bertemu
Dan mungkin sangat sukar bertanya khabar

Waktu terakhir itu...
Hati saya berat tinggalkan kamu di situ
Rasa payah lihat kamu di luar, dan kamu terus berlalu
Masih lagi segar diigatan bila kamu temani saya tika itu
Hati ini terus menangis tanpa kamu lihat air matanya
Hingga kini...

Hanya doa yang dapat saya iring buat kamu
Saya terus di sini, mengamit kenangan
Tiga tahun yang pantas berlalu buat kita
Saya hargai semua itu

Terima kasih
Terima kasih
Terima kasih......

No comments: