Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Monday 31 January 2011

Difficult To Be Honest?


Bismillah...

Salam...

Ini entri yang aku karang ketika di Terminal Bersepadu Selatan (TBS)
Duduk seorang diri, di Restorant Kenny Rogers Rosters
Tiket balik ke Muar jam 3.30 pm
Aku tak terfikir nak balik hari ini
Ikut jadual, esok baru nak pulang ke Muar
Tapi semuanya berubah

28 hingga 30 Januari 2011 aku ke UKM
Ada Karnival Sukan Anak Johor (KSAJ) anjuran Persatuan Mahasiswa Anak Johor (PERMAJ) UKM
Terasa keletihan yang teramat sangat
Walaupun tiada pingat Emas, tapi alhamdulillah...
Kontinjen UPSI dapat bawa pulang 1 Perak dan 2 Gangsa
Tempat ke-3 dari keseluruhan 10 wakil IPT yang menyertai KSAJ ni
Walaupun letih, tapi hati aku gembira sepanjang berada di UKM

Awal aku bangun pagi tadi
Semuanya sebab aku nak basuh baju
Ikut perancangan sepatutnya aku pergi ke Tambun, bercuti dengan Cik Nurul, Topek, Kak Yana dan Ain
Tapi aku tak tahu kenapa aku batalkan hasrat aku tu
Rupa-rupanya ada sesuatu yang berlaku
Akhirnya dia telefon aku
Aku respect kat dia sebab berani call aku
Aku dapat agak dia akan ceritakan perkara yang sebenar

Memang aku dah menjangkakan perkara ni akan berlaku
Dan aku pun dah mulakan langkah pertama
Semuanya dah terjadi
Kata putus aku dah nekad
Muaktamad
InsyaALLAH....

Susah ke nak jadi seorang yang jujur?
Walau pun sekali?
Kenapa manusia ini terlalu pentingkan diri sendiri?
Kenapa tak fikir pasal perasaan orang lain???

Alhamdulillah...
Aku pernah mengalami situasi ni
Dan aku tahu nak hadapi macam mana
Tapi, apakah dia tabah dengan dugaan ini?
Harap Tuhan kuatkan hati dia
Berikan petunjuk pada dia


~broken heart~

No comments: