Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Tuesday 11 January 2011

"100" Penuh Dengan Kejutan!!!!!

Bismillah....


Hey guys!!!!
Welcome to my 100 entries. Hehe~

First of all, thanks to my friends especially Iqa bcoz willi
ng to always be my side.
Muawh! Muawh! Muawh!


KEJUTAN!!!!!!!
!!!!!!

Banyak kejutan yang berlaku dalam hidup aku sejak awal tahun 2011 nie.
Macam-macamlah.
Tak kira perkara kecil atau pun besar.

Sempena entri aku yang ke-100 ini, aku nak cerita pasal hari ini.
Murid-murid semua duduk dalam keadaan selesa ya sebab cikgu nak bercerita nie
(Cewah, da berangan nak jadi cikgu plak. hehe~)

Kita mula pada awal pagi...
Cegini citenye....
Aku bangun awal walaupun tak ada kelas jam8 pagi gara-gara dikejutan dengan mesyuarat tergempar dengan Ketua Jabatan semalam.
Yang best tetibe je dapat tau mesyuarat tu cancel
Fine!!!!
But, aku dapat datang awal ke kelas dengan my luvly friend Iqa untuk lunch kat Proton City
(Pekenenye lunch kul10 pagi nie???)
Then, kuliah bersama lecturer subjek Sistem Undang-undang di Malaysia iaitu Encik Nizam.
Sebagai student yang berdedikasi, kami duduk depan skali.
(Baru ni kot nak duduk depan sebab tak nak kene soal. haha~)
Fun kelas pada hari ini.

Habis kelas jam 1, kami berlari kejar bas ke kampus yang ada 1 je masa tu
Bayangkan aku dengan Iqa terpaksa menyelit-nyelit sebab nak dapatkan bas
Kebetulan my luvly kak Ija bagi mesej, aku terus call dia cakap bas kat PC tak ade.
Sebab nak cepat sangat, aku terpaksa berdiri di depan pintu
(Hamek kau, tangan da sengal-sengal sebab berpaut pada tiang pintu)

Jam 2, kelas Encik Burn, kelas EDU yang 3 jam tu
Kuliah hari ini tak macam selalu sebab kami kene tunjukkan tugasan semalam pada lecturer yang sporting tapi tegas
Satu ape pun kami tak belajar, but banyak bincang pasal tugasan
Kelas habis jam 4.15 petang
Mase kat kelas EDU, aku plan nak pergi jog, Iqa pun nak join
So, janji jam 6 kat depan gym sebab nak jog kat padang yang besar itu

Masa dekat jam6 petang tu aku dah intai-intai langit
Fine, cuaca macam nak hujan sebab ade tompok-tompok awan mendung
Tak ape, teruskan semangat ye ye ye
Demi kesihatan ye ye ye

Jam 6.10 petang aku mengayuh beskal aku tu ke kampus, parking kat depan gym
Iqa cakap kat padang ramai orang, kami pun lalu la kat depan padang
Pergh!!! Memang ramai dow......
Budak nak latihan Masum, budak Ko, budak yang memang nak main bola penuh kat padang
Fine! Nasib bek aku bawak beg, isi barang-barang yang patut.

Tetibe je Iqa cakap nak jalan je
Aku pun setuju la sangat sebab tak ade tempat nak jog kat padang tu
Mula-mula nak jalan kat dalam kampus, tapi Iqa bagi idea nak jalan sampai pekan
Mak oi!!!!!!!!!!! Jauh kot
Tak ape, bukan selalu pun kami berjalan sampai pekan
Kecuali mase sem 1 dengan sem 2 je
Huhu~

Dah puas cuci mata tengok atlit-atlis hensem kat padang, kami pun gerak ke pekan
Bersemangat ni nak jalan sampai pekan
Iqa memang excited lah
Tah ape-ape yang kami bebel masa berjalan tu
Dok bercerita sampai lah kat pekan
Kebetulan lalu kat depan kedai kunci, aku pun memang nak duplicate kunci bilik
So, pergi la kat kedai apek tu
Tetibe je mamat yang tengah tunggu kunci dia siap tanya kami macam-macam
Dia tanya, budak UPSI ke?
Duduk kolej ke?
Tahun ke berapa?
Sem berapa?
Kos ape?
Hei, berapa banyak tanya da....
Then, dia bagi kad dia.
Wah, tetibe jek bagi kad
Ok, fine! Dia seorang pengusaha bas persiaran dan lori
Bila kunci aku dah siap, dia pulak la beria-ia nak bayarkan
Ape lagi, dah rezeki kot
Hahah!!! Fine, dia bayarkan
Yang paling kami terperanjat ialah dia tanya macam ni
"Eh, nak jadi adik angkat abang tak??"
WHAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dia siap keluarkan handfon dia, minta no tel kami
Tapi kami tak bagi pun
Dia siap cakap dia orang baik la, staff UPSI la....
Dia nak minta no tel sebab tak nak terputus hubungan???
What the h*ll?????
Paling syok ayat terakhir dia
"Jangan takut, abang dah kawin"
Hahahhah!!!!!!!!!!
Macam nak pecah perut aku dengan Iqa ketawa sampai apek tu pun gelak juga
Tapi kecian.... kami tak bagi no tel kami pun
Huhu~ sori ye abang bas
Hahah!!!

Habis tu kami pergi kedai gift kejap
Then Iqa cakap nak tengok tudung
Tengah lalu kat kedai-kedai, tetibe je kilat
Hape lagi, kami pusing balik la
Nasib bek la aku bawak payung
Pergh! Berjalan bukan main laju lagi
Balik ke kampus kami ikut pintu utama
Baru je masuk pintu terus bunyi petir
Aku dengan Iqa dah berpeluk je
Dekat dengan padang kot, dah la pegang payung
Time tu juga la budak-budak yang kat padang balik
Time tu juga hujan lebat
Nasib bek Abg Zul call Iqa, dapat gak la balik umah
Mase kat dalam kete, kene perli dengan Abang Zul
Tu la, sape suruh pergi jog kat pekan
Hahha~~
Fine, abang Zul gelakkan kami....

Macam-macam yang berlaku hari ini
Aku terpaksa tinggalkan basikal aku kat gym
Hope tak ade apa-apa la dengan basikal aku tu
Nampaknya aku kena amek basikal aku tu esok saje

Hoho!!!!!
Hidup ini penuh dengan pelangi
Semalam aku agak emo, tapi malam ini aku banyak gelak
Thanks Iqa sebab menceriakan hari saya
Walaupun kita terpaksa menempuh dugaan yang macam-macam
Luv u lalink
@_<

2 comments:

melor said...

wowowowohowww
kenaangan awal sem 6.
hihihi.
kelakar. kelakar.

LuVLYdOvE said...

hahah~~ so many kejutan ye syg
huhu~ jgn komen tentang yg awal2 tjadi mase kt padang sblm kite ke pekan. hahah!!!