Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Friday 7 January 2011

Bile Dah Lame Tak Jumpe


Bismillah….


Salam sejahtera buat kamu semua yang tetibe je nak bace blog aku ni

Orite, aku nak cite pasal member aku sorang nie yang dah lame tak ketemu.

Wah, macam dah 10 tahun je tak jumpe ek

Suatu petang yang aman damai dan situasi aku yang tak damai dek koje-koje yang melambak-lambak, member aku yang kiut-miut nie call aku.

Bile dapat call tu aku cam tak caye jek dia yang call.

Fine, kamu call sy, so sy jawab call tu lelaju


First topic cam biase

Dok tanye bile aku nak blek kampung

Wah, tau la dia dah syok duk kat kg tu

Fine, aku jeles dengan kamu (tarik muka)

Next topik, dia cakap macam nie

“Hana……… nak minta pandangan ko la….”

Pergh! Suara mendayu-dayu plak tu

Ternyata mencairkan hati aku nk dengar masalah dia

“Ye cik, nie kaunter Mengadu Nasib Meminta Nasihat. Boleh saya tolong?”

Dengan suara yang macam nak tido tu dia pun cecite le kat aku

Sebagai pendengar yang setia, aku duk dengar je lah sampai dia habil bebel

Blar…blar….. blar…..


Sinopsis cecite dia:

Dulu ade sorang guy A nie suka kat dia

Dia macam tak percaya sebab mereka nie boleh dikategorikan sebagai ‘teman tapi mesra’

Sampai 1 hari, guy nie A bagtau la yang dia suka kat member aku nie

Member aku cakap nak amek mase, bukan dia tak suka cume tak percaya jek

Member aku nie cakap ‘kite kawan sampai kite kenal hati budi masing2’

So, sebulan pastu member aku nie pun cakap yang dia pun suka kat guy A nie

But, guy A nie diam saje

Bile dah berbulan-bulan, guy tu tak bagi respon even diorang selalu mesej

Member aku nie tak tahu la status diorang

1 day dia jumpe dengan guy B, guy B nie kawan kepada kawan member aku nie

Alah, jumpe secara tak sengaja, kebetulan je

Mase tu kat majlis kahwin kawan member aku

Diorang duk 1 meja reramai

Biase la kalau da event macam tu mesti la nak hamek gambo

Member aku nie gile amek gambo sampai penuh lappy dia dengan gambo

Dah tu dia pun upload la kat mukabuku, tag la mane2 kawan2 dia tu

Skali tu guy B pun add member aku sebab gambo dia ade dalam album member aku

Duk komen2 kt mukabuku, tukar2 no tel, chat kt YM

Dah sebulan camtu member aku kuar dengan kawan dia

Duk minum-minum kat kedai

Tup-tup guy B nie mesej ajak kuar minum-minum, dia pun on je sebab kuar ramai2

Tu la first time member aku kuar dengan guy B

1 day guy B cakap suke kat member aku nie

Member aku just senyum je, tak tau nak bagi jawapan ape sebab dia tau guy B tu ade gf (gatal gak guy B nie, x cukup 1 kot, huhu~)

Dia pun selesa bile jumpe dengan guy B sebab dia ramah giler r

Member aku tanye la psl gf guy B nie, but guy B nie cakap gf tu bkn gf dia, ‘teman tapi mesra’ je

Alah, macam kes mula2 member aku nie dulu

Ok, fine…..


Konklusinye:

Member aku tak tahu nak buat macam mane……

1 : Terima atau tak

2 : Takut kene tipu jek

3 : Takut tetibe guy A nak kat dia

4 : Tak nak kecewa lagi


Advice aku pada member aku nie ialah

Sayang….. I rase U kene :

1. Tanya bebetol kat guy B tu serius atau x (ala, kat mulut ckp len, kat hati len, tu la selalu terjadi)

2. Jangan terlalu percaya sangat, take time dulu tuk fahami keadaan

3. Jangan terlalu berharap even muka guy B macam orang putih kecuali kalau dah betul2 serius

4. Minta bukti psl gf palsu tu (palsu ke??? No komen)

5. Yang paling penting banyak2 bdoa dan solat istikharah


P/S : kalau guy B tipu, jangan kecewa sangat, lgpun dia akn terima balasan dr ALLAH, ontime kt dunia nie dia bley dpt. Huhu~

So lalink, teruskan sehingga kamu percaya pada dia. Tawan hati dia, jangan biar dia main2kan kamu ye yayunk. >_@

No comments: