Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Saturday 27 November 2010

Harry Potter : The Deathly Hollows Part 1


Inilah cerita yang aku nanti-nantikan. Pasti setiap sequel aku akan tengok. Masuk yang ini kalau tidak silap aku sequel yang ke7. Wah! Dah berapa lama cerita ini ya?? Dari keluaran berbentuk CD sampailah ke bentuk DVD. Ya, apa lagi kalau bukan cerita Harry Potter. Masa mula-mula cerita itu ditayangkan, aku hanya anggap cerita biasa. Tapi bila sudah tengok, barulah aku tahu cerita ini sangat best!!! Dari watak itu masih budak hinggalah menjadi seorang remaja yang sangat digilai ramai terutama gadis-gadis ia kekal menjadi antara filem box office. Tapi tidaklah seperti sahabat aku yang sangat-sangat teruja dengan cerita ini sehingga dia sanggup membeli setiap novel Harry Potter!!! Novel karya J.K Rowling ini penuh dengan debaran. Berlandaskan kuasa sihir, dendam antara Voldemort dan Harry Potter membara hingga ke akhir cerita.

Dan pada tanggal 27 November 2010, aku telah berjaya menghadirkan diri ke Golden Screen Cinema (GSC) di Berjaya Times Square bersama sahabatku iaitu Izzati Arshad untuk melihat cerita ini. Aku sangat cemburu dengan sahabat aku seorang ini kerana telah menonton cerita untuk kali kedua. Ok, fine! Walaupun berlaku beberapa aksi yang agak memalukan, aku tetap menebalkan muka. Haha!!! Aku tidak peduli yang itu, yang aku tahu aku mahu tonton Harry Potter.

Seperti sequel sebelum ini, cerita ini tak lari dari menyelitkan babak-babak yang melucukan hingga kami satu pawagan gelak besar!!! Ada juga scene yang mendebarkan dan memeranjatkan. Aku paling tidak boleh lupa masa scene yang memeranjat itu, aku tak duga sesuatu akan berlaku. Kalau aku ada sakit jantung, sure time itu juga aku perlu ke hospital. Haha! Tiba-tiba aku kedengaran satu bunyi yang agak perlahan bunyinya.Ok, fine! Perut aku lapar. Haha! Tak apa, yang penting aku nak tengok cerita ini sampai habis. Bila cerita sudah habis, aku sangat berpuas hati dan aku pasti akan beli DVD cerita itu sebagai koleksi. Huhu~

HARRY POTTER, THE BEST EVER!!!

No comments: