Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Wednesday 17 November 2010

Rintih

Aku adalah seorang perempuan @ wanita.
Aku ada hati dan perasaan yang dikurniakan oleh ALLAH.
Aku ada keinginan yang ingin dicapai.
Tapi aku buntu bila memikirkan perkara ini.
Aku bukan mahu mengeluh takdir.
Aku redha dengan segala ini.
Dan aku percaya masanya belum tiba lagi.
Kasih sayang yang diberikan oleh keluarga sangat aku hargai.
Kasih dari teman-teman memang aku harapkan.
Kasih sayang dari ALLAH membuatkan aku bertambah bahagia.
Tapi aku menanti kasih sayang dari seorang insan.
Insan yang ALLAH telah takdirkan buat aku.
Insan yang akan menjadi rakan karib ku, sahabat ku.
Insan yang sedia mendengar keluh ku, menasihati aku.
Insan yang akan membimbing aku, memimpin aku.
Insan yang akan sentiasa melindungi aku, menyayangi aku.
Insan yang mencintai aku kerana ALLAH.
Insan yang bergelar seorang suami.
Aku bukan gatal untuk bersuami lekas.
Tapi aku rindu dengan kasihnya seorang lelaki yang halal buat aku.
Tapi aku tahu, tak mudah untuk kita terima kekurangan insan lain.
Dan aku sendiri punya kekurangan itu.
Sesungguhnya aku berserah segalanya.
Ya ALLAH, hanya Engkau sahaja yang tahu tangisan hati ini.
Hiasilah hatiku ini dengan taman cinta-Mu yang menghijau.
Serta lengkapkan ia dengan mekar kehadiran insan itu.
Aku merintih pada-Mu.
Segala yang berlaku, hanya Engkau sahaja yang tahu...
Ya Tuhanku

No comments: