Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Tuesday 8 December 2009

Leteran Dari Air Mata

This is my second post for this December. Hurm... what I want to say is "Hopeless", "Sadness" and "Tears".

Aku baru dapat komen di Friendster aku dari "Mak Tiri" aku yang dah lama aku tak jumpa. Actually, she is not my stepmom but she is my friend. Aku panggil dia mak tiri sebab kami minat pada orang yang sama tapi mak tiri aku yang berdarah kacukan Cina dan Melayu itu menganggap orang yang kami minat itu sebagai suaminya dan aku pula menganggapnya sebagai ayah aku. He is my inspiration all my life when I'm still study in Secondary School. He's very handsome and very kind person. Many changes happened when he rule there. Komen yang telah dilontarkan kepada aku adalah "where is my menantu tiri?". Aku agak terkejut dengan kata-kata tersebut. Hahaha. Hanya senyuman yang terukir dibibir aku apabila membaca komen tersebut. Lantas, jari jemari aku mula menaip jawapan untuk mak tiri aku itu. "Mana ada, memandai jew mak tiri ni,". Kalau ada, dah lama aku bagitahu pada dia. Tapi memang tak ada pun sekarang nie. She's so sweet, so kind and so caring. Always take care of me. Miss that moment.

Seseorang telah mencadangkan aku untuk mendengar satu lagu yang telah dinyanyikan oleh Kangen Band, dari negara seberang Indonesia. Tajuk lagu itu ialah "Yakinlah Aku Menjemputmu". Just slow music but I really touching with the lyric. First impression, aku terdiam. Second impression, aku menangis. Aku tersentuh dengan lirik lagu. Memang sedih. Sedih sebab aku tak pernah dapat apa yang ada dalam lirik lagu itu. Seriously aku yakin siapa-siapa yang dapat lagu ini dari orang yang dia sayang atau orang yang diharapkan akan jadi pengubat rindu akan rasa terharu sangat-sangat. Sebab aku rasa macam itu. But, it maybe impossible for me to get that. Hahaha!!! I'm just dreaming, right? Actually, apa yang aku lalui biasanya akan sama dengan lagu-lagu yang aku dengar. Lagu merupakan landasan yang paling ampuh untuk meluahkan apa yang ada dalam hati.

Now, I'm counting the day. Just hope this time will running fast. I want it will be the sweet memory in my life for ever. Dear, wait for me, okay. I'll be there for you. Just you and me will face that day. Pray for that. This last December or next February the gathering will be held. Can't wait to meet my new family. Love it.


-anne alone all along-

No comments: