Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Thursday 31 December 2009

Terus Berlalu...

Tiada kata seindah bahasa
Namun kata-kata juga mampu untuk membunuh
Biarpun bibir berbicara manis
Tapi adakah ia tulus dari hati?

Biarpun semuanya telah berlalu
Aku pasrah dengan apa yang telah berlaku
Kau dan aku hanya sebuah ceritera
Yang tidak akan pasti penghujungnya
Namun aku akan terus bertahan selagi termampu

Kenangan yang akan berlalu pergi
Kini aku kembali melihatnya
Mencari daun yang gugur layu
Mencari awan yang mendung kelabu
Mencari pelangi yang tidak menjelma
Apakah puncanya

Seperti semalam aku masih tertanya
Biarpun pasti ia sudah pergi
Tapi aku masih berhenti menanti
Pastikah ia datang kembali?
Haruskah aku menjauh?
Mampukah aku bertahan lagi?
Tiada jawapan yang menemani
Itu yang pasti

Aku melihat waktu yang pergi
Hanya sepi yang menemami
Terdiam kaku
Hanya mampu melihat saja
Walau ku tahu aku mampu menahannya
Tapi aku tak berdaya
Kerna aku takut akan kemungkinan yang akan berlaku

Biarkan ia pergi
Kenangan itu cumalah hanya memori
Kekal tak akan kembali
Tapi pasti akan terukir lagi
Walau lukisannya berbeza nanti

Aku berdiri berhenti hanya sebentar
Aku akan berjalan lagi
Cuma hanya ingin singgah di sini
Melihat album kenangan silam
Agar dapat ku pastikan
Kenangan akan ku bawa bersama
Walau waktu terus berputar
Walau di mana aku berpijak
Selagi aku terus bernafas
Itu yang pasti

Semalam adalah pasti
Esok itu insyaALLAH akan ada

Andai nyawa masih kukuh ditubuh ini
Akan ku relakan semuanya berlaku
Aku hanya mampu berdoa dan berusaha
Menanti esok yang akan tiba
Esok yang penuh tanda tanya
Akan ku ukir kembali sang pelangi
Agar hidup kita secerah mentari
Itu yang ku harapkan
Itu yang pasti



by :
anne alone all along

No comments: