Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Sunday 22 November 2009

SECARIK MIMPI

Awan yang pernah ku gapai kini kabur
Seperti seorang buta aku mencari
Tetapi ia hanya awan yang halus
Yang tak bisa ku sentuh kembali
Walau terasa kesejukkannya
Namun ia tetap awan yang sepi

Wahai awan
Kembalilah menemani aku
Aku ingin lagi menyentuhmu
Tapi apakan dayaku
Aku hanya penghuni di bawah ini
Dan kau abadi di puncak itu

Ingin ku berlari mengejarmu
Inginku menari bersamamu
Inginku berbicara denganmu
Tentang cerita dalam hatiku
Namun aku tahu
Itu hanyalah sekadar mimpiku

Awan
Bisakah kau kembali kepada ku?
Memeluk bersama bintang di langit
Bintang yang pernah kita impikan
Yang pernah menari di hamparan langit

Awan
Waktu yang pergi telah mengajarku
Aku semakin mengerti semuanya
Akan ku tetap mengejarmu
Walau ku rebah memeluk bumi
Kerana secarik mimpi
Aku ingin lukisan indah itu terukir lagi

No comments: