Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Sunday 22 November 2009

TANGISAN HATI

Aku mengira setiap detik
Namun kau tetap tidak kembali
Aku berpaling
Melihat semula langkah yang telah aku tinggalkan
Tetapi semua langkah itu terhakis
Terhakis dek angin-angin yang meniup
Tanpa meninggalkan secalit garisan langkah itu

Aku mengharapkan bulan datang bersinar kembali
Namun malam itu awan menyelimuti langit
Aku termanggu keseorangan
Menanti hadirmu untuk kembali
Tetapi hampa yang kau beri

Andai kau dengar lara hatiku
Pastu kau akan mengerti
Andai udara ini bisa bercerita
Akan ku pinta ia untuk berkata
Menyampaikan jeritan rindu
Rindu ku kepada mu

Tapi semua itu hanya kenangan
Yang tinggal hanya mimpi
Hanya tangisan yang bernyanyi
Lagu rintihan hati ku
Yang masih ingin mengapai cinta mu...

No comments: