Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Monday 11 January 2010

Anugerah Juara Lagu Ke 24

Aku ada program hari ni. Bergegas dari Kuala Lumpur ke Tanjong Malim semata-mata nak sampai awal ke rumah. Aku tak nak ketinggalan untuk menyaksikan persembahan akhir Anugerah Juara Lagu ke 24. Jam 8 malam, aku turun ke ruang tamu. Bawa laptop. Tempat strategik = betul betul depan tv. Aku tengok berita dulu, sambil tu aku tengok email, facebook, friendster dan yang penting blog aku. Perhatian aku lebih tertumpu pada acara yang bermula jam 9 malam di Stadium Putra Bukit Jalil. Pengacara yang ditunggu-tunggu adalah Cheryl Samad, Faizal Ismail dan Ally Iskandar. Memang best. Semua yang bertanding memang bertenaga. Paling best masa Stacy dengan Faizal Tahir perform, cukup bertenaga. Tapi, tak boleh lawan dengan pemuda yang aku sokong seorang ini. Memang superb persembahan dia. Bukan satu lagu, tapi dua lagu. First song yang dia bawa, memang touching giler. Second song memang unik dan tersendiri. Siapa lagi kalau bukan Aizat. Aku memang cukup kagum dengan dia, punya kebolehan yang tersendiri. Pada mulanya aku memang tak kenal siapa Aizat. Semuanya bermula pada hujung tahun 2009. Aku pun tak tahu kenapa tapi aku semakin "gila" dengan Aizat. Cukup berbakat walaupun usia masih muda. Rakan serumah aku sampai sakit telinga dek aku menjerit sebab Aizat menang untuk kategori Persembahan Terbaik dengan lagu Kau Aku. Cute sebab persembahan dia dihiasi dengan pelajar sekolah rendah, lengkap dengan uniform sekolah sekali. Dan yang paling mengembirakan bila Aizat menjadi juara Anugerah Juara Lagu ke 24 dengan lagu Pergi. Persembahan untuk lagu Pergi, Aizat menggunakan konsep 1Malaysia. Starting dimulakan dengan alunan suara penyanyi wanita berketurunan India, turut menghiasi lagi adalah bunyi dari sebuah alat muzik Cina. Aizat bawa lagu dengan penuh perasaan, sungguh menyentuh hati. Aku yang dengar pun boleh menangis. Tapi itulah kekuatan Aizat, pemuda yang sunggu berbakat dan punya kebolehan yang tersendiri. Kepada Aizat, semoga dapat menjadi seorang penyanyi dan komposer yang terus cemerlang.

No comments: