Senyum

Senyum
Senyum Itu Indah

Sunday 10 January 2010

Kau Tak Kan Tahu

Aku di sini lama telah lelah
Kau mungkin tidak tahu
Awan yang kau lihat itu sebenarnya mendung
Aku bukan di situ
Tapi aku di sebalik gunung
Kau tak kan tahu
Kau tak kan memahami
Percayalah

Aku sudah lelah di sini
Hanya mata kecil aku yang melihat
Aku tak mampu untuk bergerak
Tak seperti awan yang menyinari taman mu
Aku bukan awan itu
Kau tak kan tahu
Kau tak kan memahami
Percayalah

Aku tenat di sini
Mendaki gunung yang tiada puncaknya
Mampukah aku?
Hanya kau yang tahu
Kerana hanya kau yang akan menghulurkan tali itu
Sudikah engkau?
Aku tak tahu
Kau tak kan tahu
Kau tak kan memahami
Percayalah

Andai ego mu membara
Buktikan pada aku
Selimutkanlah kepercayaan ke hatiku
Andai engkau berani
Selamatkanlah aku yang kelelahan ini
Selamatkanlah aku dari terjatuh
Selamatkanlah aku dengan pelangi mu
Biar aku percaya
Biar aku tahu
Kau mampu melakukannya
Tapi
Kau tak kan tahu
Kau tak kan memahami
Percayalah

Beranikah engkau melakukannya?
Beranikah engkau meluahkannya?
Beranikah engkau membuktikannya?
Aku tak tahu
Kerana
Itu adalah diri mu
Bukan diriku yang sempurna di mata mu
Aku hanya mendung yang sembunyikan suria
Tegakah aku memberikan suria?
Suria yang tak mampu untuk mencairkan hati mu
Kau tak kan tahu
Kau tak kan memahami
Percayalah

Jika kau tanya pada aku
Siapakah suria hatiku?
Siapakah yang aku tunggu?
Apakah punca senyum terukir dibibirku?
Aku akan menjawab dengan yakin
"Engkau"
Hanya itu penaku akan menari
Akan ku lukis hingga cecair pena hilang
Akan ku biar pena menari hingga ia mati
Hingga Luh Mahfuz mengubah segalanya
Aku akan tetap di sini
Di tepi lereng lembah yang sunyi
Hingga kau datang
Hingga kau gapai tangan ku
Aku tetap tunggu
Tapi
Kau tak kan tahu
Kau tak kan memahami
Percayalah


by :
anne alone all along

No comments: